10 tipů, jak spalovat kalorie toto léto

Letní aktivity

Zhubnout do dovolené již pravděpodobně nestihnete, ale to neznamená, že se musíte úplně vzdávat. Budovat svoji formu nepřestávejte, nikdy není pozdě začít se zdravým životním stylem. Někteří lidé jeho účinky pozorují již po týdnu, takže přece jen ještě nějakou naději máte. Někdy postačí jen pozměnit maličkosti, u kterých ani možná netušíte, nakolik vaši postavu a formu ovlivňují. Zkuste naše jednoduché tipy a uvidíte, že změny se brzy dostaví.

1. Choďte do práce pěšky nebo jezděte na kole

Pravidlo chození do práce pěšky najdete snad v každém návodu ke zdravému životnímu stylu. Samozřejmě se tohoto tipu držte, pokud nedojíždíte příliš daleko. Tento tip se týká spíše lidí, kteří sednou do auta a pět minut se svezou ke svému pracovišti nebo raději čekají na zastávce MHD, aby se svezli dvě zastávky. Přitom vás k pracovní činnosti nenabije nic víc než ranní slunce, které ještě nepálí a procházka v něm je více než příjemná.

2. Na koupališti si běžte zaplavat

Mnoho lidí, zejména žen, sebou na koupališti „plácne“ na deku a chytá bronz. Občasné smočení vám sice pomůže od úpalu nebo úžehu, ale kalorií spálíte minimum. Běžte si zaplavat několikrát za celé odpoledne, zkuste překonávat své limity. Vytvořte si z toho rituál, pokaždé doplavte o kousek dále.

3. Pozor na zrádné koktejly

Ozdobené koktejly s paraplíčkem sice vypadají ve vedru lákavě, ale odolejte jim. Většina z nich je míchaná z džusů a limonád, které jsou plné cukru, o alkoholu ani nemluvíme. Dejte přednost vodě s citrónem nebo okurkou, které prokazatelně urychlují spalování tuků.

4. Jděte s přáteli na túru

Rádi se scházíte se svými přáteli na terásce u piva? Vytáhněte celou partu na výlet. Túra může být jen krátká. Zažijete mnoho legrace a pivo na terásce bude mnohem lépe chutnat.
hiking

5. Odolejte lákavým chutím

V letních měsících spotřebuje tělo více energie k běžnému fungování, proto se u některých dostavuje častější chuť k jídlu. Odolejte smažáku s hranolkami na pláži a raději si s sebou nakrájejte dostatek zeleniny, kterou můžete tělu doplnit také potřebné tekutiny.
Náš tip: Jezte na pláži červené ovoce a zeleninu (rajčata, červené papriky, jahody). Lépe se opálíte a i lidé, kteří mají sklony rudnout, dosáhnou alespoň nějakého zhnědnutí.

6. Nepřehánějte to se zmrzlinami

Točená nebo kopečková zmrzlina je na každém rohu i v menších městech a někdy je opravdu těžké jí odolat. Bohužel jsou zmrzliny kalorické bomby. Pokud se přece jen zatoužíte zchladit, dejte přednost ovocným sorbetům nebo si vyrobte doma vlastní zmrzlinu bez cukru.

7. Nepřejídejte se na grilovačkách

Grilovačky k létu patří a držet se na nich zpět je pro některé až nadlidský úkol. Vyměňte na grilu vepřové za grilovaný lilek, cuketu nebo si naplňte žampiony nízkotučným sýrem. Objevíte nové
chutě a nebude vám tak těžko.

8. Nevynechávejte oběd ani ve velkých vedrech

Ve velkých vedrech má mnoho lidí sklon nejíst a večer pak vše dohánět (například na grilovačce). Dopřejte si lehký oběd, kterým doplníte bílkoviny. Přílohu použijte jen zeleninu. Jezte malé porce, nepřejídejte se.

9. Vařte si

Zapomeňte na hotovky s kolegy nebo objednávání jídel, jako je pizza či čínské nudle (jsou plné glutamátů, které podporují chuť k jídlu). Připravte si doma salát s použitím luštěnin, kterými doplníte tělu potřebné bílkoviny.

10. Hýbejte se

Zařaďte pohyb do svého života. Nejezděte výtahem, choďte na procházky. Protahujte se, milujte se a usmívejte.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on pinterest
Sdílet na Pinterestu




Další zajímavé články