Zdravé potraviny pro lepší náladu, aneb na čem si pochutnat, když máte náladu pod psa?

Snad každý z nás měl někdy den blbec. Je to ten den, kdy již od samého rána víte, že všechno bude špatně. Máte náladu pod psa, nic vás nebaví, do ničeho se vám nechce a do úsměvu máte hodně daleko.

Znáte to? Často na nás podobný splín dopadá, když je venku ošklivé počasí – prší, nebe je temně zatažené a teploty klesají hodně nízko. Chcete poradit, co vám zvedne náladu? Jídlo! My totiž víme, na jaké potraviny vsadit, až vás zase přepadne špatná nálada.

Jaké potraviny vám zlepší náladu?

Teď se možná obáváte, že vás budeme nabádat k tomu, abyste si při špatné náladě zašli do cukrárny a nacpali se sladkostmi až k prasknutí.

Vaše obava je vcelku logická, vždyť to vidíme kolem sebe pořád – pokud se cítíte na nic, dejte si čokoládu nebo třeba sladký dortíček. A víte co? Nemusíte se bát. Máme pro vás seznam potravin, které patří do zdravého jídelníčku a ještě k tomu se mohou pyšnit schopností zlepšit vám náladu.

Jste zvědaví? Tak už na nic nečekejme a pojďme si tyhle potraviny společně představit. Až na vás příště spadne nějaký splín, už budete vědět, na čem si s chutí smlsnout!

Paprika

Paprika v sobě obsahuje velké množství vitamínu C, což určitě není žádný překvapující fakt. Co možná netušíte je skutečnost, že právě vitamín C dokáže v těle snížit hladinu kortizolu, což je známý hormon stresu. Samozřejmě je řeč o syrové paprice, tepelnou úpravou bohužel o většinu vitamínu C i další cenné látky přichází.

Datle

Věděli jste, že se v datlích nachází opravdu velké množství šikovné trojice látek – fenyalaninu, leucinu a tryptofanu? Možná si teď říkáte, co je na těchto látkách tak výjimečného. Tyhle látky se v těle přeměňují na serotonin, což je hormon štěstí. Jak už asi tušíte, když si pochutnáte na datlích, rázem se vám zlepší nálada.

Banány

Co by to bylo za seznam potravin zlepšujících náladu, pokud by na něm chyběly banány. I tohle vesele žluté ovoce sem bezesporu patří a hned vám vysvětlíme proč. Banány kromě dalších látek obsahují velké množství vitamínu B. I ten umí zázraky se špatnou náladou.

Losos

Milujete lososa? Tak to je dobře! Měli byste vědět, že jakmile se o vás zase bude pokoušet špatná nálada, stačí si k jídlu připravit tuhle oblíbenou rybu a rázem bude po zamračeném obličeji. V lososovi se nachází omega-3 mastné kyseliny, které jsou známé tím, že dokážou zahnat veškeré chmury. Kromě toho v něm najdete i vitamín B12 a kyselinu listovou, jež pozitivně působí proti depresím.

Avokádo

Jako poslední potravinu na náš seznam zařazujeme avokádo. Určitě vám nemusíme říkat, že je velmi zdravé a bezesporu tak patří do vyváženého jídelníčku. Stejně jako losos obsahuje i avokádo omega-3 mastné kyseliny a mimo to i kyselinu olejovou, která má za následek zvýšení množství hladiny serotoninu – tedy již výše zmíněného hormonu štěstí.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on pinterest
Sdílet na Pinterestu




Další zajímavé články